Bugetare participativă la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Constanța

Colegiul din Constanța este printre cele cinci licee din cadrul proiectului pilot Bugetare Participativă la Școală inițiat în noiembrie 2019. Elevii clasei a XI-a care participă la proiect au identificat cinci idei pe care le-au dezvoltat în proiecte de bugetare participativă la clasă.

Ideile identificate sunt pentru rezolvarea unor probleme legate de mediul în care se desfășoară activitatea de zi cu zi, respectiv sala de clasă. Prin proiectele propuse elevii doresc rezolve o parte a problemelor legate de neefectuarea lucrărilor de modernizare din clasa lor (din lipsa fondurilor) și își propun înlocuirea parchetului, zugrăvirea pereților sau înlocuirea lambriurilor vechi. Din clasa lor lipsesc rulourile pentru ferestre care sunt extrem de utile în derularea orelor de clasă mai ales atunci când se utilizează videoproiectorul și laptopul și de aceea le-au inclus ca parte dintr-un proiect care vizează modernizarea spațiului din clasă și adaptarea lui la cerințele moderne de predare și învățare.

Lipsa auxiliarelor didactice precum mulajele pentru ora de biologie este o necesitatea pe care elevii clasei a IX-a au identificat-o și din perspectiva examenului de bacalaureat pe care o mare majoritate a elevilor o vor susține la această materie. Tabla interactivă sau televizorul smart sunt considerate de elevii clasei ca sprijin util pentru profesorii care predau la clasa lor în utilizarea resurselor educaționale deschise și a platformelor educaționale.

Elevii și-au prezentat proiectele prin scurte povești ce pot fi vizionate pe canalul de Youtube al Centrului pentru Inovare Publică.

(Photo by Robina Weermeijeon on Unsplash)