Bugetare participativă la Liceul „Jacques M. Elias” din Sascut

Liceul din Sascut este printre cele cinci licee din cadrul proiectului pilot Bugetare Participativă la Școală inițiat în noiembrie 2019. Elevii clasei a X-a care participă la proiect au identificat cinci idei pe care le-au dezvoltat în proiecte de bugetare participativă la clasă.

Ideile identificate de elevii sunt pentru a-și dezvolta abilități de viață cum ar fi acordarea primului ajutor sau dezvoltarea carierei, dar și pentru îmbunătățirea condițiilor unde își petrec cea mai mare partea a timpului – sala de clasă. Prin proiectul care privește dezvoltarea carierei, elevii își doresc să aplice teste de personalitate care ulterior să fie validate cu ajutorul unui profesionist din domeniu și să-și stabilească o rută profesională cât mai apropriată abilităților lor. Tot pentru dezvoltarea abilităților de viață, o grupă a gândit un proiect pentru acordarea primului ajutor în cazuri de urgență.

În liceul din Sascut există un singur laborator TIC pe care elevii îl folosesc pe rând și de aceea pentru sala de clasă, elevii s-au gândit să achiziționeze echipamente multimedia care vor face orele mai interactive și vor ușura activitatea didactică. Elevii și-au propus prin efortul propriu și cu ajutorul personalului administrativ al liceului să recondiționeze mobilierul din clasa lor și să cumpere scaune potrivite pentru vârsta și statura lor.

Clasa a X-a care participă în proiect este formată din două colective de elevi care au fost incluse prin decizia ISJ Bacău într-una singură la sfârșitul anului școlar 2018-2019. Din acest punct de vedere elevii consideră că au nevoie de petrecerea unui anumit timp în afara clasei pentru a se cunoaște mai bone și pentru a îmbunătăți atmosfera din clasă. Pentru asta și-au propus să organizez o excursie tematică de o zi.

Elevii și-au prezentat proiectele prin scurte povești ce pot fi vizionate pe canalul de Youtube al Centrului pentru Inovare Publică.

(Photo by Alexas_Fotos on Pixabay)