Dacă ai stat la coadă să plătești o taxă și te-au taxat la birou pentru că ai depășit pauza de masă, dacă ai luat bonul de ordine numărul 5 și ai intrat al 10-lea, dacă a trebuit să vorbești cu cineva, care știe pe cineva, care să te ajute să obții mai repede un document de la stat, dacă te-ai plimbat de la o instituție la alta și n-ai rezolvat nimic, dacă ai plecat trântind ușa, ți-ai zis în gând sau ai scris un status că numai la noi ți se poate întâmpla așa ceva, îți propunem un experiment.

Chiar dacă sună a ora de chimie, singura legătură e că experimentul poate contribui la o chimie mai bună între instituțiile publice și cetățeni.

Nu credem că există poțiuni magice care pot îndrepta de azi pe mâine calitatea serviciilor publice, dar suntem convinși că, evaluate constant, riguros, structurat, instituțiile publice pot deveni mai eficiente și mai prietenoase cu cetățenii, dacă și cetățenii, la rândul lor, devin mai responsabili.

Prin mai responsabili ne referim la oferirea unui feedback concret, care să surprindă problema, sau problemele întâmpinate în relația cu autoritatea publică.

Proiectul Mai responsabili oferă cetățenilor posibilitatea de a evalua un serviciu public, pe baza unei metodologii. Instituțiilor cu cele mai multe evaluări, care sesizează anumite disfuncționalități, le vom face o serie de recomandări, pentru remedierea problemelor.

Pe platforma Mai responsabili găsiți chestionarul de evaluare, puteți căuta instituții publice pentru a vedea dacă au fost sau nu evaluate și ce punctaj au obținut. Vom publica, de asemenea, rezultate ale evaluărilor: clasamente și articole, dar și recomandările pe care le facem instituțiilor publice.

Mai responsabili este un proiect inspirat de metoda mistery shopping, șlefuit de Centrul pentru Inovare Publică și realizat cu sprijinul financiar al Fondului pentru Inovare Civică, program dezvoltat de Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile în parteneriat cu Romanian-American Foundation, sprijinit de Enel România și Raiffeisen Bank.