Liceul din București este printre cele cinci licee din cadrul proiectului pilot Bugetare Participativă la Școală inițiat în noiembrie 2019. Elevii clasei a IX-a care participă la proiect au identificat cinci idei pe care le-au dezvoltat în proiecte de bugetare participativă la clasă.
Utilizarea tablei interactive, a videoproiectorului sau a televizorului Smart la orele de clasă este considerată de elevi ca fiind o necesitate, o modalitate mai practică pentru profesori de a-și susține orele și pentru elevii de a-și prezenta proiectele realizate. Existența echipamentelor în sala lor de clasă ar face orele mult mai interactive. De menționat este că elevii din clasa a IX-a sunt familiarizați cu utilizarea echipamentelor la orele de clasă, acestea sunt folosite în procesul educațional la alte ore cum ar fi – Limba engleză sau TIC, doar când aceste se desfășoară în sălile destinate acestor ore.
La fel ca și în cazul celorlalte licee, și elevii din Liceul „Nikola Tesla” consideră ca fiind utile și necesare pentru inter cunoaștere, excursiile care se desfășoară în afara orelor de clasă. Această idee de proiect are o susținere importantă din partea elevilor.
O nevoie identificată și pe care elevii o consideră ca fiind a liceului este echiparea sălii de sport cu aparate noi. Aparatele de sport existente în sala de sport a liceului sunt vechi și poate reprezenta un pericol pentru elevi. Pentru a stabili lista aparatelor și a altor produse necesare sălii de sport, elevii au lucrat și au colaborat îndeaproape cu profesorii de sport din liceu, cerându-le sfaturi și ajutor.
Un proiect ambițios și original susținut de elevii Liceului „Nikola Tesla” este existența „cancelariei elevilor”, un spațiu de relaxare, util întâlnirilor și dezbaterilor care va fi conceput și amenajat de către elevi.
Elevii și-au prezentat proiectele prin scurte povești ce pot fi vizionate pe canalul de Youtube al Centrului pentru Inovare Publică.