Liceul ”Alexandru cel Bun” din Botoșani este unul dintre cele cinci școli pilot în programul inovativ de Bugetare participativă la școală.
Elevii de la Liceul ”Alexandru cel Bun” din Botoșani au gândit și dezvoltat opt idei de proiecte. Proiectele dezvoltate prin metoda de bugetare participativă la școală sunt bazate pe nevoile pe care elevii le-au identificat împreună cu facilitatorul lor.
Ideile de proiecte propuse de cele opt grupe de elevi sunt variate. O excursie a cărei rol este de contribui la îmbunătățirea relației dintre elevi pentru că ei consideră că timpul petrecut la școală nu le oferă această posibilitate. Altă grupă își dorește prin proiectul lor să dezvolte abilități (socializare, cooperare, gândire logică, spirit de echipă, etc.) prin participarea la activități extrașcolare care presupun utilizarea diverselor jocuri. Modernizarea clasei prin achiziționarea unor echipamente cum ar fi un laptop, videoproiector, tablă interactivă, dotarea cu scaune și mese noi sau scenă pentru sala de festivități, sunt alte idei de proiecte.
Elevii au gândit și proiecte care sunt benefice pentru liceul lor, nu numai pentru clasă, cum ar fi dotarea cu un sistem audio al liceului și înființarea unei stații radio. Lipsa resurselor de învățare necesare elevilor pentru clasele de limbă franceză, engleză, latină și română, în condițiile în care biblioteca liceului, fie nu deține suficiente volume, fie nu sunt la nivelul de care au nevoie elevii, este o altă idee de proiect identificată.
Elevii și-au prezentat proiectele prin scurte povești ce pot fi vizionate pe canalul de Youtube al Centrului pentru Inovare Publică.